MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ/ TİCARİ ALIM SATIM VE HİZMET SÖZLEŞMESİ

  1. TARAFLAR

İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme“), Alıcı ve Satıcı arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde elektronik ortamda kurulmuştur. Alıcı ve Satıcı, Sözleşme kapsamında birlikte “Taraflar”, ayrı ayrı “Taraf” olarak anılacaktır.

  1. TANIMLAR

Sözleşme’nin uygulanmasında ve yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir.

 

Alıcı : Bir Mal veya Hizmet’i ticari veya mesleki olan/olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek kişi,esnaf veya gerçek kişi/tüzel kişi taciri,
Bakanlık : Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nı,
Banka : 5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan lisanslı kuruluşları,
Hizmet : Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen Ürün sağlama dışındaki her türlü ticari işleminin konusunu,

Kanun

 

 

 

 

 

 

 

 

:

İş bu sözleşmesinin tarafı alıcının tüketici olması durumunda iş bu sözleşmenin 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri,

Alıcının tacir olması durumunda, 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, Türk Ticaret Kanunu ve Türk Borçlar Kanunun hükümleri,

Sözleşme kapsamında işlenecek kişisel veriler bakımından 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması ve KVK mevzuatı gereğince tarafların hak ve yükümlülükleri uygulanacaktır.

Kargo Şirketi : Ürün’ün Alıcı’ya ulaştırılmasını, iade süreçlerinde Alıcı’dan alınarak Satıcıya ulaştırılmasını sağlayan anlaşmalı kargo veya lojistik şirketini,
Ön Bilgilendirme Formu : Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık herhangi bir teklif Alıcı tarafından kabul edilmeden önce Alıcı’yı Yönetmelik’te belirtilen asgari hususlar konusunda bilgilendirmek için hazırlanan formu,
Platform ve satıcı : www.cilingirsepeti.com.trinternet sitesini ve mobil uygulaması üzerinden ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye Ürün/Hizmet sunanı,
Sözleşme : Satıcı ve Alıcı arasında akdedilen Sözleşme’yi,
Ürün : Alışverişe konu olan mekanizma, barel (göbek), kapı hidrolikleri, asma kilitler, ham anahtar, elektronik kilitler, taşınır eşya ve benzeri her türlü malı,
Yönetmelik : Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni ifade eder.
  1. SÖZLEŞMENİN KONUSU ve KAPSAMI

3.1. Sözleşme’nin konusu Alıcı’nın, Ürün/Hizmet’in satın alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip Ürün/Hizmet’in satışı ve teslimi ile ilgili olarak Kanun ve Yönetmelik hükümleri gereğince Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi olup Taraflar, Sözleşme tahtında Kanun ve Yönetmelik’ten kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul, beyan ve taahhüt ederler.

 

Alıcı, tacir sıfatına haiz olması veya mal ve/veya hizmeti ticari veya mesleki amaçla alması halinde Türk Ticaret Kanunu, Türk Borçlar Kanunu kapsamındaki hükümlere tabi olduğunu, işbu sözleşmede ve ön bilgilendirme formunda belirtilen tüketici alıcıya ilişkin hükümlerin kendisini bağlamadığını, işbu hükümler üzerinden hak iddia edemeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

Aynı şekilde alıcı tüketici sıfatına haiz olması halinde Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanuna tabi olduğunu, işbu sözleşme ve ön bilgilendirme formundaki tacir sıfatına haiz veya mal ve/veya hizmeti ticari ve mesleki amaçla alan alıcıya ilişkin hükümlerin kendisini bağlamadığını, işbu hükümler üzerinden hak iddia edemeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

3.2. Mevzuat uyarınca aşağıdaki Ürün/Hizmet satışları Sözleşme’nin kapsamında değildir.

  1. a) Finansal hizmetler,
  2. b) Otomatik makineler aracılığıyla yapılan satışlar,
  3. c) Halka açık telefon vasıtasıyla telekomünikasyon operatörleriyle bu telefonun kullanımı,
  4. d) Bahis, çekiliş, piyango ve benzeri şans oyunlarına ilişkin hizmetler,
  5. e) Taşınmaz malların veya bu mallara ilişkin hakların oluşumu, devri veya kazanımı,
  6. f) Konut kiralama,
  7. g) Paket turlar,
  8. h) Devre mülk, devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti ve bunların yeniden satımı veya değişimi,
  9. i) Yiyecek ve içecekler gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesi,
  10. j) Yolcu taşıma hizmetleri,
  11. k) Ürünlerin montaj, bakım ve onarımı,
  12. l) Bakımevi hizmetleri, çocuk, yaşlı ya da hasta bakımı gibi ailelerin ve kişilerin desteklenmesine yönelik sosyal hizmetler.
  13. m) Kısa mesaj aracılığıyla kurulan ve eş zamanlı olarak tamamen ifa edilen abonelik içermeyen katma değerli elektronik haberleşme Hizmetleri ile 23/6/1983 tarihli ve 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu kapsamındaki bağışlar ve kamu kurumlarınca sunulan katma değerli elektronik haberleşme hizmetleri.
  14. ALICI’NIN ÖNCEDEN BİLGİLENDİRİLDİĞİ HUSUSLAR

Alıcı, siparişin oluşturması ve Sözleşme’nin kurulmasından önce, gerek www.cilingirsepeti.com.tr’ninilgili kısımlarındaki tüm genel-özel açıklamalar, gerek Sözleşme, gerek Ön Bilgilendirme Formu gerekse de sair şekillerde, aşağıda yer verilenler de dahil olmak üzere Sözleşme’nin akdi ve uygulaması ile ilgili tüm hususlar hakkında doğru ve eksiksiz olarak bilgilendirildiğini ve bunları okuyup anladığını kabul, beyan ve taahhüt eder.

  1. a) Ürün/Hizmet’in temel nitelikleri,
  2. b)Satıcı’nın adı veya unvanı, MERSİS numarası veya vergi kimlik numarası veya T.C. kimlik numarası ve iletişim bilgileri ile diğer tanıtıcı bilgileri,
  3. c)Ürün/Hizmet’incilingirsepeti.com.tr’denalınması sırasındaki satış işlemi aşamaları ile yanlış girilen bilgilerin düzeltilmesine ilişkin amaca uygun araçlar-yöntemler,
  4. d)Satıcı’nın mensubu olduğu Meslek Odası ve meslek odasının meslek ile ilgili öngördüğü davranış kuralları bilgisinin edinebileceği elektronik iletişim bilgileri

e)www.cilingirsepeti.com.trtarafından uygulanan Alıcı bilgileri için geçerli gizlilik, veri kullanımı-işleme ve elektronik iletişim kuralları ile Alıcı’nın bu hususlardawww.cilingirsepeti.com.tr’ye verdiği izinlerin kapsamı, Alıcı’nın kanuni hakları, Satıcı’nın hakları ve Taraflar’ın haklarını kullanım usulleri,

  1. f)Ürün/Hizmet için Satıcı tarafından öngörülen gönderim kısıtlamaları,
  2. g)Ürün/Hizmet için kabul edilen ödeme yöntem-araçları, Ürün/Hizmet’in vergiler dahil toplam satış fiyatı,
  3. h)Ürün/Hizmet’in Alıcı’ya teslimine ilişkin usuller ile nakliye-teslimat-kargo masrafları gibi ek masraflar hakkında bilgiler,
  4. i)Ürün/Hizmet ile ilgili diğer ödeme/tahsilat ve teslimat bilgileri ve süresi ile Sözleşme’nin ifasına ilişkin diğer bilgiler ve Taraflar’ın bu hususlardaki sorumlulukları,
  5. j)Alıcı’nın cayma hakkını kullanamadığı durumlarda bu haktan faydalanamayacağına veya hakkın süresinde kullanılmaması da dahil olmak üzere hangi koşullarda bu hakkı kaybedeceğine ilişkin bilgi,
  6. k)Alıcı’nın cayma hakkının olduğu durumlarda bu hakkını kullanma şartları, süresi ve usulü, Satıcı’nın iade için öngördüğü Kargo Şirketi’ne ilişkin bilgi ve tüm mali hususlar
  7. l)Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası veya elektronik posta bilgileri,
  8. m)Satıcı’nın talebi üzerine, varsa tüketici tarafından ödenmesi veya sağlanması gereken depozitolar ya da diğer mali teminatlar ve bunlara ilişkin şartlar,
  9. n)Varsa dijital içeriklerin işlevselliğini etkileyebilecek teknik koruma önlemleri,
  10. o)Alıcı’nın cilingirsepeti.com.tr’de dönem dönem uygulanabilecek çeşitli fırsatlara ilişkin yararlanma koşullarının (özel şartlar) detayları,
  11. p)Satıcı’nın bildiği ya da makul olarak bilmesinin beklendiği, dijital içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte çalışabileceğine ilişkin bilgi,
  12. q)Mahiyetine göre Sözleşme’de yer alan diğer tüm satış şartları ile Sözleşme Alıcı tarafından cilingirsepeti.com.tr’de onaylanarak kurulduktan sonra Sözleşme’nin Alıcı’nın talebi halinde Alıcı’ya elektronik posta ile gönderileceği ve Alıcı tarafından Sözleşme’ye üyelik hesabından erişilebileceğine ilişkin bilgi,
  13. r)Uyuşmazlık hallerinde Alıcı’nın, başvurularını Eskişehir Mahkemelerine yapabileceğine ilişkin bilgi.
  14. ALICI, SATICI, ELEKTRONİK TİCARET ARACI HİZMET SAĞLAYICI VE FATURA BİLGİLERİ

ALICI BİLGİLERİ

Alıcının Ticaret Unvanı / Adı ve Soyadı :
Alıcının Adresi :

Alıcının Mersis Numarası/

T.C. Kimlik Numarası

:
Alıcının Vergi Kimlik Numarası :
Alıcının Telefonu :
Alıcının KEP ve E-posta Bilgileri :

SATICI BİLGİLERİ

Satıcının Ticaret Unvanı / Adı ve Soyadı : Ali İhsan ALTINEL
Satıcının Adresi : Fatih Mah. Prof. Dr. Orhan Oğuz Cad. No:26 C Tepebaşı Eskişehir
Satıcının Vergi Kimlik Numarası : 0620240439
Satıcının Telefonu : 0507 850 37 94
Satıcı KEP ve E-posta Bilgileri : info@cilingirsepeti.com.tr

FATURA BİLGİLERİ

Ticari Unvanı / Adı ve Soyadı :
Vergi Dairesi ve Vergi Kimlik Numarası :
Adres :
Telefon :
Faks :
E-posta/Kullanıcı Adı :
Fatura Teslim : Fatura sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine sipariş ile birlikte ve/veya e-fatura yöntemiyle elektronik posta adresine teslim edilecektir.
  1. ÜRÜN/HİZMET BİLGİLERİ

6.1. Ürün/Hizmet’in temel özellikleri (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, fiyatı) www.cilingirsepeti.com.tr’deyer almakta olup www.cilingirsepeti.com.trüzerinden detaylı şekilde incelenebilecektir.

6.2.Ürün/Hizmet karşılığında ödenecek tüm tutarlar (tüm vergiler dahil satış fiyatı, kargo bedeli, taksit farkı tutarı vb.) aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

 

  Ürün/Hizmet Açıklaması Adet Peşin Fiyatı Ara Toplam (KDV Dahil)
 
  Kargo Tutarı
  İndirim Oranı/Kodu
  Kargo Kampanyası Varsa
      Toplam
Teslimat Adresi :
Teslim Edilecek Kişi :
Fatura Adresi :
Sipariş Tarihi :
Teslim Şekli :
Teslimat Süresi* : En geç 30 gün
Kargo Şirketi’ne Teslim Süresi** :

*Sözleşme ve ilgili mevzuat hükümlerinde yer alan istisnalar saklıdır.
**Belirtilen süre teslimatın taahhüdü değildir, satıcı tarafından kargo şirketine teslim edilme süresini ifade eder.

6.3. Alıcı’nın ilgili mevzuat kapsamında iade hakları saklıdır.

  1. GENEL HÜKÜMLER

7.1. Satıcı, Ürün/Hizmet’i eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile mevzuat gereği Ürün/Hizmet’le birlikte teslim etmesi gereken sair bilgi ve belgeler ile teslim etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

7.2. Ürün, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişiye, taahhüt edilen teslim süresi içerisinde ve her halükârda 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak koşulu ile, Alıcı’nın www.cilingirsepeti.com.tr’debelirtmiş olduğu teslimat adresine Kargo Şirketi tarafından teslim edilir. Bu süre içerisinde Satıcı’nın edimini yerine getirmemesi durumunda Alıcı Sözleşme’yi feshedebilecektir. Ancak Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Ürün/Hizmet satışlarında teslim süresi ilgili 30 (otuz) günü aşabilecektir. Ayrıca, sipariş durumu “Ön Sipariş” veya “Sipariş Üzerine Üretim” olarak belirtilen Ürün/Hizmet için teslimat süresi de 30 (otuz) günü aşabilecek olup Alıcı, Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan “Sipariş Üzerine Üretim” ya da “Ön Sipariş” statüsünde olan bir Ürün/Hizmet satın aldığında teslimatın 30 (otuz) gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla Sözleşme’yi feshedemeyecektir.

 

7.3. Satıcı Ürün’ü Kargo Şirketi aracılığı ile Alıcı’ya göndermekte ve teslim ettirmektedir. Kargo Şirketi’nin Alıcı’nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde Alıcı’nın Ürün’ü Kargo Şirketi’nin Satıcı tarafından bildirilen yakın bir diğer şubesinden teslim alması gerekmektedir.

 

7.4. Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin teslim anında adreste bulunmaması durumunda Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden Satıcı sorumlu değildir.Ürünlerin ithal olması ve Satıcı’nın stoklarında olup/olmasına bağlı olarak; gecikmeden veya teslimatın hiç yapılamamasından dolayı Alıcı, SATICI’dan herhangi bir zarar, ziyan, kar kaybı, dolaylı ve doğrudan zarar tazmininde bulunamaz.

 

7.5. Ürün/Hizmet’in teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı, www.cilingirsepeti.com.tr’deteslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları Satıcı’ya ait olacaktır.

 

7.6. Satıcı, Sözleşme’den doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan Alıcı’yı www.cilingirsepeti.com.trüzerinden bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle muadil bir Ürün/Hizmet tedarik edebilecektir.

 

7.7. Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde Satıcı’nın bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya yazılı olarak veya veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (ondört) gün içinde iade etmesi zorunludur. Ürün/Hizmet’in stokta bulunmaması durumu, Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

 

Alıcının Tacir olması halinde, sözleşmeye konu ürün satıcının stoklarında yer almıyorsa satıcı bu durumu bir (1) hafta içerisinde Tacir alıcıya bildirecek ve 14 gün içerisinde yapılan tüm ödemeleri iade edecektir.

 

7.8. Alıcı, Ürün’ü teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik Ürün/Hizmet’i teslim almayacaktır. Teslim alınan Ürün/Hizmet’in hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün özenle korunması borcu, Alıcı’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa Ürün/Hizmet kullanılmamalı ve Ürün/Hizmet faturası ve teslim sırasında Alıcı’ya iletilen diğer tüm belgeler (örneğin garanti belgesi, kullanım kılavuzu vb.) ile birlikte iade edilmesi gerekmektedir.

 

7.9. Alıcı, Sözleşme konusu bedeli ödemekle yükümlü olup, herhangi bir nedenle Sözleşme konusu bedelin ödenmemesinin ve/veya Banka kayıtlarında iptal edilmesinin Satıcı’nın Ürün/Hizmet’i teslim yükümlülüğü ile Sözleşme’den kaynaklanan sair yükümlülüklerinin sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Alıcı, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız kodu gönderilen ancak buna rağmen Banka tarafından Satıcı’ya yapılan ödemelere ilişkin olarak, Satıcı’nın herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

7.10. Alıcı, Ürün’ün teslim edilmesinden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda Sözleşme konusu bedelin ilgili Banka tarafından Satıcı’ya ödenmemesi halinde, Alıcı Ürün’ü 3 (üç) gün içerisinde iade masrafları Alıcı’ya ait olacak şekilde Satıcı’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

7.11. Sözleşme kapsamında herhangi bir nedenle Alıcı’ya bedel iadesi yapılması gereken durumlarda, Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış olması halinde, Satıcı tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından Alıcı hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 (iki) ile 3 (üç) haftayı bulabileceğini, bu tutarın Satıcı tarafından Banka’ya iadesinden sonra Alıcı’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen Banka işlem süreci ile ilgili olduğunu ve olası gecikmelerde Banka’nın sorumlu olduğunu ve bunlar için Satıcı’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

Alıcı’nın teslim aldığı ürünlerin iadesi ancak satıcı’nın onayı ile, müşteri memnuniyeti gözetilerek ihtiyari olarak gerçekleştirilmektedir. Burada belirtilen takdiri durum alıcı’ya hiçbir kazanılmış hak vermemektedir. Takdiri olarak iadesi kabul edilen ürünler ancak iade faturasının kesilerek alıcı’ya teslim edilmesi halinde mümkün olmaktadır. Aksi takdirde işlem gerçekleştirilmeyecektir. Faturası gerçek kişi/tüzel kişi tacir adına düzenlenen ürünlerin iadesi iade faturası kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.

7.12. Alıcı ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya Ürün/Hizmet’in Alıcı’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin Banka’dan kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini Alıcı’dan talep edilebilecektir. Alıcı’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, söz konusu taleplerin 24 (yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde ise Satıcı, siparişi iptal etme hakkını haizdir.

 

7.13. Sipariş edilmeyen Ürün/Hizmet’in gönderilmesi durumunda, Alıcı’ya karşı herhangi bir hak ileri sürülemez. Bu hallerde, Alıcı’nın sessiz kalması ya da söz konusu Ürün/Hizmet’i kullanmış olması, sözleşmenin kurulmasına yönelik kabul beyanı olarak yorumlanamaz.

 

7.14. Alıcı’nın sipariş edebileceği Ürün/Hizmet adetlerine www.cilingirsepeti.com.tr’den yapılacak duyurularla kısıt getirilebilir. Alıcı’nın www.cilingirsepeti.com.tr’den yapılan duyurularda belirtilen adetin üzerinde Ürün/Hizmet sipariş etmek istemesi halinde sipariş vermesi engellenebilecek, siparişi verdikten sonra belirtilen adedin üstünde sipariş verdiğinin tespit edebilmesi halinde ise belirtilen adedin üstündeki siparişleri iptal edilebilecek ve bu halde varsa iptal edilen siparişlere ilişkin teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeler yasal süresi içerisinde Alıcı’ya iade edilecektir. Alıcı işbu hususları kabul ederek siparişini oluşturduğunu, adet sınırlamasını geçen siparişlerinin engellenebileceği ve iptal edilebileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

7.15. Alıcı, işbu sözleşme kapsamında satın aldığı her türlü malı tedarik, kullanma ve bulundurmaya yetkili olduğunu, eğer bu ürünlerin tedariki, kullanılması ve bulundurulması izin ya da ruhsata tabi ise bu izin ve ruhsatlara sahip olduğunu, sözleşme konusu ürünler ile ilgili tedarik, kullanma veya bulundurmaya ilişkin izin, ruhsat, yetki eksikliği yahut yanlış ya da kötü niyetli kullanımdan kaynaklanan hiç bir zarardan Satıcının sorumlu tutulamayacağını, bu hususlar ile ilgili Satıcının gerekli tüm aydınlatmalarda bulunarak gerekli tedbirleri aldığını bu sebeple Satıcının uğrayacağı tüm zararları derhal ve eksiksiz olarak tazmin edeceğini kabul, beyan taahhüt eder.

 

7.16. Alıcının Tacir olması halinde, Alıcı, TTK m.23 hükmü gereğince ürünün teslimi sırasında ayıplı olduğu açıkça belli ise iki (2) gün içerisinde durumu Satıcıya ihbar etmekle yükümlüdür. Eğer ürünün ayıplı olduğu açıkça belli değil ise alıcı, sekiz (8) gün içerisinde ürünü incelettirerek bir ayıp bulunuyorsa durumu bu süre içerisinde satıcıya ihbar etmekle yükümlüdür. Bu süre içerisinde ürüne ilişkin faturanın imza ile kabulü, ürünün ayıpsız olduğunun kabulü anlamına gelecektir.

Alıcının, Tüketici olması halinde alıcı, Sözleşme’ye konu ürünü makul bir süre(7 gün) içerisinde inceleyerek üründe bulunan ayıpları satıcıya bildirmelidir. Üründe teslimat sırasında anlaşılabilecek ilk bakışta fark edilmeye müsait ayıp yahut hasarlar bulunması halinde alıcı teslimatı kabul etmeyecektir.

7.17. Alıcı, siparişi verdikten sonra; Satıcı tarafından kendisine teyit amaçlı elektronik iletişim aracıyla teyit gönderilip gönderilmemesinin Satıcı’nıntaktirinde olduğunu beyan ve kabul eder.

 

7.18. Ürünün teslimi ile;alıcı, ürüne ait garanti belgesi, kullanım kılavuzu vb. diğer teknik belgelerin kargoda olup olmadığını kontrol etmelidir. Alıcı, bu gibi hususları, teslimden itibaren 2 gün içinde bildirilmelidir; aksi halde satıcı, alıcı’nıntaleplerini karşılamakla yükümlü tutulamaz.

 

7.19.Taraflardan hiçbiri doğrudan veya dolaylı olarak tabii afetler, sivil veya askeri makamların eylemleri, dahili karışıklık, harp, grev, yangın vb. gibi mücbir sebeplerden dolayı bu sözleşmenin herhangi bir hükmünü ifa edememesi halinde hizmetin aksamasından sorumlu tutulmayacaktır.

 

7.20.İşbu sözleşmenin akdi ve uygulamasından doğacak damga vergisi ve diğer her türlü resim vergi ve harcın ödenmesinden Alıcı sorumludurlar.

7.21. Alıcı talep, şikayet ve önerilerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerini kullanmak suretiyle ulaştırabilecektir.

  1. ÖZEL ŞARTLAR

8.1.Alıcı’nın Tacir olması halinde vereceği siparişlerde Satıcı, Alıcı tarafından www.cilingirsepeti.com.tr üzerinden bildirilecek vergi kimlik numarası ve vergi dairesi bilgilerini kullanarak kurumsal fatura düzenlenecektir.

 

8.2.Faturada yer alması gereken bilgilerin doğru, güncel ve eksiksiz girilmesi tamamen Alıcı’nın sorumluluğunda olup, bu sebeple doğabilecek tüm zararlardan bizzat Alıcı sorumludur.

 

8.3. www.cilingirsepeti.com.tr üzerinden kredi kart ile ödeme yapılması halinde, Banka tarafından kampanyalar düzenlenerek Alıcı tarafından seçilen taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulanabilecek veya taksit erteleme gibi ek hizmetler sunulabilecektir. Bu tür kampanyalar Banka’nın inisiyatifindedir. Alıcı’nın kredi kartının hesap kesim tarihinden itibaren sipariş toplamı taksit adedine bölünerek kredi kartı özetine Banka tarafından yansıtılacaktır. Banka taksit tutarlarını küsurat farklarını dikkate alarak aylara eşit olarak dağıtmayabilir. Detaylı ödeme planlarının oluşturulması Banka’nın inisiyatifindedir.

 

8.4. Dijital ürünler fiziki gönderime uygun olmayıp, teslimat ürün niteliğine göre şartlarında belirtilen şekilde gerçekleştirilecektir. Sözleşme’de yer alıp da teslimat şekilleri vb. gibi fiziki ürünler için geçerli olan düzenlemeler dijital ürünlere uygulanmayacak olup bu maddelerdeki düzenlemeler uygulanabilir olduğu ölçüde ürün şartlarında belirtilen koşul ve açıklamalara uygun olacak şeklinde yorumlanmalıdır.

 

8.5. www.cilingirsepeti.com.tr’desatışa sunulan Ürün/Hizmetler yalnızca Satıcı tarafından belirlenen sınırlı lokasyonlara (il/ilçe/bölge) teslim edilmek üzere satışa sunulabilecek olup, sipariş sürecinde Alıcı’nın bu ürün/hizmetler için teslimat adresini Satıcı tarafından belirlenmiş olan lokasyonlardan biri dışında seçmesi halinde ilgili sipariş verilemeyecek/satın alım gerçekleşmeyecektir

.

8.6. Türkiye Cumhuriyeti resmi kamu kurum ve kuruluşları ile koordineli yürütülen “Depreme Yardım Seferberliği” ve benzeri seferberlik ve yardım işlemleriyle bağlantılı siparişlerde (ö: koli yardımı, vb.), Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15/1-h maddesi gereği cayma hakkı kullanılamayacaktır.

  1. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR

9.1. Satıcı, işbu sözleşme kapsamındaki kişisel verileri sadece Ürün/Hizmet’in sunulması amacıyla sınırlı olarak ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na, (“KVKK”) ikincil mevzuata ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararlarına uygun olarak işleyecektir. Satıcı, www.cilingirsepeti.com.tr üzerinden eriştiği kişisel veriler haricinde Alıcı’nın kişisel verilerini işlemeyeceğini ve www.cilingirsepeti.com.trüzerinden sağlanan yöntemler dışında Alıcı ile harici olarak iletişime geçmeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

9.2. Alıcı, işbu Sözleşme kapsamında sağladığı kişisel verilerin doğru, eksiksiz ve güncel olduğunu kontrol etmekle, bu bilgileri üçüncü kişilerle paylaşmamak, ilgisiz kişilerce erişilememesi için virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil gerekli tedbirleri almak ve söz konusu kişisel verilerin güvenliğini sağlamakla yükümlü olduğunu, aksi halde doğacak zararlardan ve üçüncü kişilerden gelen taleplerden bizzat sorumlu olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

9.3. www.cilingirsepeti.com.tr’ye ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; Satıcı’nın anlaşmasına göre diğer üçüncü şahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları www.cilingirsepeti.com.tr’ye aittir.

  1. CAYMA HAKKI

10.1. Alıcının tacir sıfatına haiz olması, ticari ve mesleki amaçlarla hareket etmesidurumunda cayma hakkı bulunmamaktadır.

 

Tüketici sıfatına haiz alıcı, 15 (onbeş) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.

 

10.2. Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin kurulduğu gün; Ürün için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin Ürün’ü teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşme’nin kurulmasından Ürün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

 

10.3. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

  1. a)Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı gün,
  2. b)Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
  3. c)Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün

esas alınır.

 

10.4. Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte olduğu durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

 

10.5. Satıcı;

  1. a)Ürün’ün teslimi veya Hizmet’in ifasından önce Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
  2. b)Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla bedel Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı tarihten itibaren,
  3. c)Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren

15 (onbeş) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.

 

10.6. Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye ilişkin diğer bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde www.cilingirsepeti.com.tr’debelirtilen ve/veya Satıcı’ya ait iletişim kanallarından yapılması şarttır. Cayma bildiriminin yapılacağı iletişim kanallarına www.cilingirsepeti.com.tr adresinden ulaşılabilmektedir.

 

10.7. Cayma hakkının kullanılması halinde:

  1. a)Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (ondört) gün içerisinde Ürün’ü Satıcı’ya Kargo Şirketi’yle geri gönderir.
  2. b)Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile birlikte hediye edilen diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.

 

10.8. Alıcı cayma süresi içinde Ürün’ü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

 

10.9. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört) gün içerisinde Sözleşme konusu bedeller Alıcı’ya Alıcı’nın ödeme yöntemi ile iade edilmektedir. Ürün/Hizmet, Satıcı’ya iade edilirken, Ürün/Hizmet’in teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir.

 

10.10. Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve usuller dâhilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.

  1. CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER

11.1. Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

  1. a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
  2. b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,
  3. c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler,
  4. d)Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,
  5. e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,

f)Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,

g)Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,

h)Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler,

  1. i)Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile Alıcı’ya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler,
  2. j)Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,

cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler bakımından üzerinden www.cilingirsepeti.com.triade kodu da oluşturulamayacaktır.

 

11.2. Ürün/Hizmet’in Yönetmelik’in uygulama alanı dışında bırakılmış olan (Sözleşme’nin 3.3. maddesinde listelenmiştir) Ürün/Hizmet türlerinden müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki ilişkiye Yönetmelik hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler bakımından www.cilingirsepeti.com.tr üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.

 

11.3. www.cilingirsepeti.com.tr üzerinden elektronik kod satın alındığı durumlarda bahse konu siparişlerde Yönetmelik gereği cayma hakkı söz konusu olmayacaktır. Bu siparişler bakımından www.cilingirsepeti.com.trüzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.

  1. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

12.1. Sözleşme’nin uygulanmasında oluşan uyuşmazlıklarda Eskişehir Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.

  1. BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ

13.1. Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, yazılı olarak yapılacaktır.

 

13.2. Alıcı, Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda www.cilingirsepeti.com.tr ve Satıcı’nın ticari defter, bilgisayar, kayıt ve diğer belgelerinin bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

  1. YÜRÜRLÜK

14.1. 14 (on dört) maddeden ibaret Sözleşme, Taraflar’ca okunarak, işlem tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Sözleşme’nin bir nüshası Alıcı’nın üyelik hesabında mevcuttur ve talep edilmesi halinde ayrıca elektronik posta ile de gönderilebilecektir.

 

Main Menu